Checkpoint πριν την εκκίνηση!

Αυτή τη φορά θα σας μιλήσω με την άλλη μου ιδιότητα, αυτή του βοηθού Μικροβιολογικού Εργαστηριού.

 

 

Τελειώνει σε λίγο το καλοκαίρι και όλοι μπαίνουμε σιγά σιγά σε ρυθμούς ρουτίνας και καθημερινότητας. Δρομικά ξεκινάμε πάλι να μπαίνουμε σε ρυθμό και όσοι φυσικά τρέξουν τον κλασσικό Μαραθώνιο τον Νοέμβριο, σε ρυθμούς προετοιμασίας.

 Καλές οι προπονήσεις και όλα αυτά, αλλά έχεις ελεγχθεί  ποτέ αν μπορείς να τα κάνεις; Ναι ναι σε σένα μιλάω που σκέφτεσαι τώρα τη σύριγγα και κοντεύεις να λιποθυμήσεις …..Αφού το πήρες απόφαση λοιπόν να ξεκινήσεις το τρέξιμο αλλά και οποιαδήποτε αθλητική δραστηριότητα κάν' το σωστά.! Ανεξάρτητου ηλικίας, φύλου ή ακόμη κι αν νιώθεις σουπερ ντούπερ υγιής είναι απαραίτητο να κάνεις ένα πλήρες Check up.

 

Ανά καιρούς ακούμε δυστυχώς για αιφνίδιους θανάτους και μάλιστα φαινομενικά υγιών και σε καλή φυσική κατάσταση και νεαρής ηλικίας αθλητών. Εκ των υστέρων  βέβαια προκύπτει  ότι προϋπήρχαν θέματα υγείας, τα οποία όμως δεν γνώριζαν γιατί δεν είχαν ποτέ μπει στην διαδικασία ενός προληπτικού έλεγχου. (Ταρακουνήθηκες λιγάκι ε;) Οποιοδήποτε συμπτώματα, όπως ανεξήγητα λιποθυμικά επεισόδια, αίσθημα παλμών (εκτός αν είσαι Full in Love) ή πόνοι στο στήθος δεν πρέπει να αγνοηθούν, αλλά αντιθέτως να ελεγχθούν ιατρικά.

 

Ξεκινάμε λοιπόν με ραντεβού σε Καρδιολόγο για ένα ηλεκτροκαρδιογράφημα και υπέρηχο triplex καρδιάς. Αν η ηλικία σου είναι πάνω από 45  ή υπάρχει οικογενειακό ιστορικό  καλό είναι να γίνει και τεστ κοπώσεως. Εδώ θα τρέξεις βρε Μαραθώνιο.. το τεστ κοπώσεως θα φοβηθείς;;;

 

 

Σειρά έχουν οι "Δράκουλες των Καρπάθιων" και οι Αιματολογικές εξετάσεις. Ένα πλήρες αιματολογικό check up πρέπει να περιλαμβάνει:

  1. Γενική αίματος-γενική ούρων
  2. Σίδηρος και φερριτίνη. Η έλλειψη του σιδήρου και οι άδειες αποθήκες του (φερριτινη) είναι υπεύθυνα για το αίσθημα κόπωσης και η αδυναμία που μπορεί να αισθάνεσαι .
  3. Ουρία-κρεατινίνη-ουρικό οξύ  για τον έλεγχο της νεφρικής λειτουργίας.
  4. Λεύκωμα-αλβουμίνη- τρανσαμινάσες και χολερυθρίνη για την ηπατική λειτουργία.
  5. Κάλιο, νάτριο ,ασβέστιο, φώσφορος μαγνήσιο οι απαραίτητοι ηλεκτρολύτες που σε βοηθούν στην δύναμη και στην αντοχή.
  6. CΚ και LDH, δυο ένζυμα που σου δείχνουν την κατάσταση των μυών.
  7. Καλό θα ήταν αφού μπαίνεις στην διαδικασία να κάνεις και ένα λιπιδαιμικό έλεγχο που να περιλαμβάνει Χοληστερίνη-Τριγλυκερια, HDL-χοληστερίνη LDL-χοληστερίνη για τυχόν καρδιαγγειακά νοσήματα και έλεγχος θυρεοειδή αν υπάρχει οικογενειακό ιστορικό ή συμπτώματα.

και τέλος

  1. Έλεγχο βιταμινών Β12 Φυλλικο οξύ και βιταμίνης D.

 

 

 Θα παρακαλούσα τους υποψηφίους εξεταζόμενους να ΜΗΝ έχουν φάει τον.... αγλέορα και να μην έχουν κατεβάσει τσιπουράκια 10-12 ώρες πριν από την αιμοληψία καθώς επίσης να μην έχουν κάνει προπόνηση ή άλλες έντονες μυϊκές δραστηριότητες για ένα 48ωρο. Αλλιώς οι εξετάσεις θα βγουν ψευδώς ανεβασμένες, εμείς θα ξεβουλώνουμε τα μηχανήματα , και εσάς θα σας παραπέμψουν για εισαγωγή σε νοσοκομείο με τόσο ανεβασμένες τιμές...

 

Καλό θα ήταν και η επίσκεψη και σε έναν Ορθοπεδικό αν υπάρχουν παλιοί τραυματισμοί ή αν κάτι έχει αρχίσει να σε ενοχλεί.

 

Και αφού έχεις πάρει όλα τα πιστοποιητικά και τα γκαραντί σου, είσαι έτοιμος πλέον χωρίς φόβο, αλλά με πολύ πάθος να ξεχυθείς στους δρόμους, στα βουνά και στα λαγκάδια  !

Πλέον οι διαδικασίες επίσκεψης σε γιατρό και κλείσιμο ραντεβού για τις εξετάσεις είναι πολύ εύκολες και οικονομικές. Κ γι’αυτό δεν υπάρχει καμία δικαιολογία ότι δεν προλαβαίνεις, ότι δεν... δεν....!

 

 Ορισμένοι αγώνες στην εγγραφή τους ζητούν χαρτί γιατρού. Κάποιοι από εμάς δυσανασχετούν, άλλοι βάζουν τον... μπάρμπα γιατρό από την Κορώνη να τους φτιάξει ένα πλαστό. Αν συνειδητοποιήσουμε όλοι πως είναι για δικό μας καλό και για δική μας ασφάλεια, θα πρέπει μια φορά τον χρόνο να σπαταλάμε λίγη από την ώρα μας και για αυτό. Όταν εγγράφεσαι σε έναν αγώνα πάντα στους όρους συναινείς ότι τρέχεις με δική σου ευθύνη. Ας δείξουμε υπευθυνότητα απέναντι σε εμάς.   

Άλλωστε εμείς που τρέχουμε το κάνουμε γιατί αγαπάμε τον εαυτό μας και τον θέλουμε υγιή. Ας το κάνουμε σωστά λοιπόν!

 

     Καλή δρομική (και όχι μόνο) σεζόν !

 

 

 

xara livaditi

Χαρά Λειβαδίτη

Βοηθός Μικροβιολόγος - Γυμνάστρια

email: xaralivaditi@yahoo.gr

 
 
 

Καλεντάρι

Skyros Run 2021

Skyros Run 2021

Αυγ 28, 2021 Rate: 0.00

Αποτελέσματα