4 + 4 λόγοι για τους οποίους ο καλός ύπνος είναι σημαντικός (Μέρος 2)

Ένας καλός νυχτερινός ύπνος είναι εξαιρετικά σημαντικός για την υγεία. Στην πραγματικότητα, είναι εξίσου σημαντικός με την υγιεινή διατροφή και την άσκηση.

 

Δυστυχώς, οι άνθρωποι τώρα κοιμούνται λιγότερο από ό,τι στο παρελθόν, αλλά επίσης, έχει μειωθεί και η ποιότητα του ύπνου τους.

 

Παρακάτω θα βρείτε 4 λόγους για τους οποίους ο καλός ύπνος είναι σημαντικός!

 

1. Όσοι δεν κοιμούνται καλά έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου

Γνωρίζουμε ότι η ποιότητα του ύπνου και η διάρκεια  μπορεί να έχει σημαντική επίδραση σε πολλούς παράγοντες κινδύνου.

Αυτοί  οι παράγοντες κινδύνου  πιστεύεται ότι οδηγεί σε χρόνιες ασθένειες, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών παθήσεων.

Σε μια ανασκόπηση 15 μελετών διαπιστώθηκε ότι όσοι κοιμούνταν λίγο διατρέχουν πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο καρδιακής νόσου ή εγκεφαλικού από εκείνους που κοιμούνται 7-8 ώρες κάθε βράδυ.

 

Συμπέρασμα: Το να κοιμόμαστε λιγότερο από 7-8 ώρες ανά νύχτα συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου.

 

2. Ο ύπνος επηρεάζει τον μεταβολισμό της γλυκόζης και τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2

Σε μια μελέτη σε υγιείς νεαρούς άνδρες, περιορίζοντας τον ύπνο έως 4 ώρες ανά νύχτα για 6 νύχτες στη σειρά προκάλεσε συμπτώματα του προ-διαβήτη . Αυτό στη συνέχεια επιλύθηκε μετά από 1 εβδομάδα αυξημένης διάρκειας του ύπνου.

Η κακή ποιότητα ύπνου είναι επίσης στενά συνδεδεμένη με τις δυσμενείς επιπτώσεις στο σάκχαρο του αίματος στο γενικό πληθυσμό.

Όσοι κοιμούνται λιγότερο από 6 ώρες κάθε βράδυ έχει αποδειχθεί επανειλημμένως να είναι σε αυξημένο κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2.

 

Συμπέρασμα: Η έλλειψη ύπνου μπορεί να προκαλέσει προ-διαβήτη σε υγιείς ενήλικες, σε μόλις 6 ημέρες. Πολλές μελέτες έχουν δείξει μια ισχυρή σχέση μεταξύ μικρής διάρκειας ύπνου και σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.

 

3. Η κακή ποιότητα ύπνου συνδέεται με την κατάθλιψη

Θέματα ψυχικής  υγείας, όπως η κατάθλιψη, συνδέονται στενά με την κακή ποιότητα του ύπνου και τις διαταραχές του ύπνου.

Έχει υπολογιστεί ότι το 90% των ασθενών με κατάθλιψη παραπονούνται για την ποιότητα του ύπνου.

Ο κακή ποιότητα ύπνου  σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο θανάτου από αυτοκτονία.

Εκείνοι με διαταραχές του ύπνου, όπως η αϋπνία ή αποφρακτική άπνοια, αναφέρουν επίσης σημαντικά υψηλότερα ποσοστά κατάθλιψης από εκείνους που δεν έχουν.

 

Συμπέρασμα: Η κακή ποιότητα ύπνου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την κατάθλιψη, ιδιαίτερα για τα άτομα με διαταραχή του ύπνου.

 

4. Ο ύπνος βελτιώνει την λειτουργία του ανοσοποιητικού σας

Ακόμη και μια μικρή απώλεια του ύπνου σας  μπορεί να βλάψει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού.

Μια  μελέτη  στην ανάπτυξη ενός κοινού κρυολογήματος,  διαπίστωθηκε ότι όσοι κοιμόντουσαν λιγότερο από 7 ώρες είχαν σχεδόν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν ένα κρυολόγημα από εκείνους που κοιμόντουσαν 8 ώρες ή περισσότερο.

Εάν έχετε συχνά κρυολογήματα, εξασφαλίστε τουλάχιστον 8 ώρες ύπνου κάθε νύχτα, θα σας ήταν ιδιαίτερα  χρήσιμο.

 

Συμπέρασμα: 8 ώρες ύπνου μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού και να βοηθήσει στην καταπολέμηση του κοινού κρυολογήματος.

 

 

euag zeukili

Ευαγγελία Ζευκιλή

Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

www.lightlife.gr

email: e.zefkili@lightlife.gr

-