Ainos Mountain Marathon

Ο Σύλλογος Απανταχού φίλων του Πυργιού "ο Αίνος" για άλλη μία χρονιά, με την αρωγή της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και την συνδρομή του Δήμου Σάμης, της Κοινότητας Πυργίου, του φορέα Αίνου και της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Αργοστολίου, οργανώνει τον ορεινό μαραθώνιο "Ainos Mountain Marathon".

Το βουνό “Ainos Monte Nero” (για τους Ενετούς) στην Κεφαλονιά, φιλοξενεί τους δρομείς του Ainos Mountain Marathon στις 25 Σεπτεμβρίου 2022. Η απόσταση είναι 42χλμ, με αθροιστική θετική υψομετρική 2,5 χιλιάδων μέτρων.

Τα μονοπάτια του Αίνου που θα διέλθει ο αγώνας επεκτείνονται σε όλο το βουνό διασχίζουν ολόκληρη την κορυφογραμμή με εκπληκτική θέα των γύρω νησιών και των βουνών της Στερεάς Ελλάδος και Πελοποννήσου.

Ο αγώνας απευθύνεται σε έμπειρους δρομείς βουνού καθώς περιλαμβάνει τεχνικά μονοπάτια και απαιτητικό ανάγλυφο.

42km

Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ

Εκκίνηση του Αγώνα στις 07:00 π.μ. από το χωριό Πυργί στην πλατεία της εκκλησίας Αγίων Πάντων του οικισμού Χαράκτι.

Από την πλατεία κατηφορίζουμε την ασφάλτο και στα 550 μ. μπαίνουμε σε μονοπάτι που στην συνέχεια γίνεται ανηφορικό. Στο 3ο χλμ στις παρυφές του ελατόδασους ακολουθούμε τον χωματόδρομο αριστερά. Στο 4,5 χλμ στην θέση πηγάδια είναι το 1ο Στεκ του αγώνα. Στο σημείο αυτό δεξιά μπαίνουμε σε πανέμορφο συνεχές ανηφορικο μονοπάτι για 3,5 χλμ. Βγαίνουμε σε χωματόδρομο που βρίσκεται το 2ο Στεκ. Στην συνέχεια κάνουμε αριστερά σε ήπια κατηφόρα που καταλήγει στο 3ο στεκ στο 12 χλμ στην θέση Πετάσι ή “Kισσός”. Εδώ μπαίνουμε δεξιά σε μονοπάτι που μας οδηγεί στην αρχή της κορυφογραμμής του Αίνου. “Το κομμάτι αυτό της διαδρομής σε υψόμετρο άνω των 1500 μέτρων είναι ίσως το μοναδικό σε νησί στον κόσμο με πανοραμική θέα της θαλασσας για 8,5 χλμ.” Θα περάσουμε από την ψηλότερη κορυφή του βουνού “Μέγας σωρός “ (1628 μ.) και κατόπιν καταλήγουμε στην θέση “Χιονιστρα” όπου είναι και το 4ο Στέκ.

Συνεχίζουμε το μονοπάτι της κορυφογραμμής και σε 3χμ φτάνουμε στην άσφαλτο. Σε 300 μέτρα στρίβουμε αριστερά σε απότομο μονοπάτι που μας οδηγεί στο χαμηλότερο υψομετρικά δυτικό σημείο της διαδρομής. Είναι το πιο τεχνικό(δύσκολο) κομμάτι της διαδρομής με απότομο πετρώδες ασαφές μονοπάτι στα τελευταία 400 μέτρα.

Στον χωματόδρομο που συναντάμε στρίβουμε δεξιά και σε 700 μέτρα στο 26χμ βρίσκεται το 5ο στέκ. Είναι σημαντικό να εφοδιαστούμε με νερό γιατί στρίβοντας δεξιά μπαίνουμε σε προσήλιο απότομο με δύσκολο τεραίν ανηφορικό μονοπάτι για 3χμ που στην συνέχεια μέσα από ελατόδασος βγαίνει στην θέση “Ζέα “ στην πύλη του Δρυμού στο 31κμ όπου είναι και το 6ο Στεκ.

Στην συνέχεια ακολουθεί κατηφορικό δρομικό μονοπάτι για 3χμ. Κατόπιν συναντάμε χωματόδρομο δεξιά και στο 37κμ βρίσκουμε το 7ο Στεκ. Εδώ στρίβουμε αριστερά και από κατηφορικό μονοπάτι φτάνουμε στην άσφαλτο και περνώντας από τους οικισμούς Τσακαρισιάνο, Σοφάτα και Διγαλέτο όπου και ολοκληρώνουμε τον αγώνα στην πλατεία που ξεκινήσαμε.

Δείτε την τελική διαδρομή του μαραθωνίου εδώ

Ainos Trail Race 10km

Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ

Ο αγώνας ξεκινάει από την βόρεια πύλη του Αίνου στην θέση Ζέα. Στην συνέχεια ακολουθεί κατηφορικό δρομικό μονοπάτι μέσα στο ελατόδασος για 3χμ. Κατόπιν συναντάμε χωματόδρομο δεξιά και στο 6ο κμ βρίσκουμε το Στεκ. Εδώ στρίβουμε αριστερά και από κατηφορικό τεχνικό μονοπάτι που χρίζει ιδιαίτερης προσοχής λόγω ολισθηρών σημείων φτάνουμε στην άσφαλτο και περνώντας από τους οικισμούς Τσακαρισιάνο, Σοφάτα και Διγαλέτο όπου και ολοκληρώνουμε τον αγώνα στην πλατεία του χωριού.

Δείτε την τελική διαδρομή του αγώνα εδώ