Πως προπονείται & προετοιμάζεται ο Κωνσταντίνος Παραδεισόπουλος

Καθώς πλησιάζει το Red Bull Σκαλάκια, ο Κωνσταντίνος Παραδεισόπουλος μας μιλάει για το ορεινό τρέξιμο, τις προπονήσεις του και πως μπορεί κάποιος να προετοιμαστεί για τον απαιτητικό αυτόν αγώνα.

Περιέγραψε μας μια τυπική σου εβδομάδα προπόνησης και τον συνολικό της όγκο σε χιλιόμετρα, ώρες προπόνησης και θετική υψομετρική.

Γενικά οι προπονήσεις μου διαφοροποιούνται πολύ ανάλογα την περίοδο. Για παράδειγμα τον χειμώνα κάνω πολύ ορειβατικό σκι και roller σκι, ενώ το καλοκαίρι αφοσιώνομαι στο ορεινό τρέξιμο, αλλά και στην ποδηλασία βουνού. Επειδή, ασχολούμαι με διάφορα αθλήματα το κύριο εργαλείο μέτρησης του όγκου μου είναι η ώρα, η οποία κατά μέσο όρο κυμαίνεται στις 20 ώρες.

Είσαι υπέρ της ποιοτικής προπόνησης (λίγα χλμ – υψηλή ένταση), της ποσοτικής (πολλά χλμ – χαμηλή ένταση) ή του συνδυασμού;

Γενικά είμαι λάτρης του όγκου και λατρεύω πολύ τα μεγάλα τρεξίματα. Αλλά, νομίζω ότι προπονητικά το πιο σωστό είναι ένας συνδυασμός όγκου και έντασης. Ανάλογα και την περίοδο βέβαια.

Πες μας για τη διατροφή σου. Προσέχεις τι τρως;

Η αλήθεια είναι πως ναι. Από πολύ μικρός προσέχω πολύ τη διατροφή μου. Δεν τρώω σχεδόν ποτέ κρέας και καθόλου γλυκά, ενώ προσπαθώ να κάνω μια ισορροπημένη διατροφή.

Είχες στο παρελθόν κάποια θέματα με τραυματισμούς. Πόσο επηρεάζει την ψυχολογία σου και πόσο σε αγχώνει ένας τραυματισμός;

Είχα δυο πολύ σοβαρούς τραυματισμούς στο παρελθόν που χρειάστηκε να κάνω επέμβαση και να μείνω αρκετούς μήνες εκτός. Η ψυχολογία μου επηρεάζεται αρκετά και σίγουρα μετά από αυτά που έχω περάσει με αγχώνει πολύ ένας τραυματισμός τέτοιου τύπου.

Πως προετοιμάζεσαι για έναν Κάθετο αγώνα; Διαφοροποιείς την προπόνηση σου σε σχέση με τους άλλους αγώνες που συμμετέχεις;

Σίγουρα ένας κάθετος αγώνας θέλει διαφορετική προετοιμασία από ότι ένας μαραθώνιος βουνού που μπορεί να διαρκέσει 5 ώρες και ακόμα παραπάνω. Κατά την γνώμη μου βασικές διαφοροποιήσεις είναι ότι ο όγκος πρέπει να είναι πολύ μικρότερος, ενώ οι εντάσεις πρέπει να αυξηθούν και να είναι κοντά στο 20% του συνολικού όγκου. Επίπλεον, ένας κάθετος αγώνας απαιτεί πολύ καλή αντοχή στην δύναμη κάτι που πολύ αθλητές το παραβλέπουν, αλλά μπορεί να φέρει πραγματικά καλά αποτελέσματα.

Τι θα συμβούλευες κάποιον, που δεν έχει τρέξει ξανά σε Κάθετο αγώνα, να προσέξει;

Γενικά το τρέξιμο σε ανηφόρα ανεβάζει πολύ πιο γρήγορα τους καρδιακούς παλμούς και το γαλακτικό οξύ στο αίμα, ακόμα και με πολύ μικρή ταχύτητα. Για αυτό είναι πολύ σημαντικό το συντηρητικό ξεκίνημα και ο ελεγχόμενος διασκελισμός. Επίσης, αν κάποιος θέλει θα μπορούσε να ενσωμάτωσει στην προπόνηση του και τα μπατόν ώστε να δει αν θα τον βολεύουν - με την προϋπόθεση όμως ότι αυτό θα πρέπει να έχει γίνει αρκετό διάστημα πριν, ώστε να γίνει ο αθλητής οικονομικός στο τρέξιμο στην ανηφόρα (δηλαδή να καταφέρει να καταναλώνει μικρότερες ποσότητες οξυγόνου σε μια συγκεκριμένη ταχύτητα).

Το 2022 θα είναι μια απαιτητική χρονιά; Είχες πει να τρέξεις στο CCC του UT du Mont-Blanc, συνολικής απόστασης 101 χλμ. & με υψόμετρο 6100 μέτρων

Ναι το 2022 έχω θέσει αρκετούς στόχους σε διάφορες αποστάσεις με βασικούς το πρωτάθλημα golden trail, αλλά και την συμμετοχή μου στο πρώτο 100km αγώνα στο CCC του UTMB - όπου μετά από την συμμετοχή μου στα 56km του OCC είναι ο επόμενος σταθμός.

Ο Κωνσταντίνος Παραδεισόπουλος θα συμμετάσχει για δεύτερη χρονιά στον μοναδικό αγώνα ορεινού τρεξίματος, Red Bull Σκαλάκια, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί στις 2 Απριλίου. Μην χάσεις την ευκαίρια, κατέγραψε τον χρόνο σου και κέρδισε μια θέση ανάμεσα στους καλύτερους αθλητές ορεινού τρεξίματος που θα αναμετρηθούν στον απαιτητικό αυτόν αγώνα. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

-

  

 
 
 

Τελευταία Νέα

Καλεντάρι

ΒΡΕΤΤΑΚΕΙΑ 2022

ΒΡΕΤΤΑΚΕΙΑ 2022

Ιουλ 30, 2022 Rate: 0.00

9ο Ikaria Run

9ο Ikaria Run

Αυγ 06, 2022 Rate: 0.00

Αποτελέσματα